Każdy człowiek chce się czuć w swojej skórze jak najlepiej, a przy okazji wzbudzać pozytywne uczucia w otaczających go ludziach. Z tego względu poświęca sporo czasu na wybór odpowiednich ubrań, koloru włosów czy makijażu. Jednak co zrobić, gdy nie do końca wiadomo, jaka kolorystyka pasuje do danego typu urody? W takim wypadku świetną opcją jest wykonanie analizy kolorystycznej.


Analiza kolorystyczna – na czym polega?


Analiza kolorystyczna inaczej nazywana testem na typ urody to określenie na podstawie wielu czynników, jaka paleta barw najbardziej pasuje do danej osoby. W trakcie wizyty u wizażysty przeprowadzany jest wywiad, a następnie próba dopasowania za pomocą jednej z metod typu urody.

Pomysłodawcą tego konceptu był pochodzący ze Szwajcarii kolorysta, malarz oraz nauczyciel Johannes Itten. Zauważył, że uczniowie malując portrety samych siebie, podświadomie wybierają konkretne barwy, dopasowując je do kolorystyki ich urody. Poszedł o krok dalej i zaczął dokładnie badać to zjawisko. Po kilku latach wysnuł wniosek, że każda osoba posiada swój kolorystyczny typ urody i trzyma się określonych barw.


Podział na typy urody według analizy kolorystycznej


Co to znaczy, że ktoś ma ciepły czy zimny typ urody? Itten podzielił paletę barw na 4 mniejsze grupy kolorów. Mają one reprezentować poszczególne typy urody. Wiosna ma bladą, delikatną karnację, jasne włosy o ciepłym odcieniu i czyste tęczówki. Lato posiada platynowe lub brązowe włosy z domieszką szarości, jasną cerę i szaro-barwne oczy. Jesień cechuje się złocistą karnacją, włosy z rudymi refleksami oraz intensywne, brązowe lub zielone oczy. Zima ma bardzo jasną albo oliwkową cerę, czarne włosy oraz zimne, niebieskie, brązowe lub czarne oczy.


Analiza kolorystyczna – jak określić typ urody?


Analizę kolorystyczną przeprowadza wykwalifikowany wizażysta, który powinien posiadać doświadczenie w świadczeniu tego typu usługi. Na 2 tygodnie przed umówionym spotkaniem nie powinno się opalać, korzystać z solarium oraz preparatów brązujących. Na wizytę trzeba przyjść bez makijażu, biżuterii, kolorowych soczewek kontaktowych, ozdób oraz w zakrytych włosach, jeśli są farbowane. Najpierw wizażysta przeprowadza wywiad, podczas którego zbiera informacje na temat koloru oczu, skóry, opalenizny i szybkości jej uzyskiwania, ewentualnych pieprzyków, piegów czy rumieńców, barwy włosów oraz zmian pod wpływem słońca oraz ulubionych kolorów.

Gdy wywiad dobiegnie końca, wizażysta prowadzi klienta do pustego pomieszczenia z neutralnym światłem. Tam zaczyna analizę kolorystyczną. Może ona przebiegać za pomocą wielu metod. Klasyczną stanowi upinanie różnego koloru chust i wykluczanie tych, które nie pasują do urody klienta. Trwa ona około 2 godzin. Innym sposobem jest wykonanie analizy kolorystycznej za pomocą programu komputerowego. Algorytm analizuje kolor oczu, skóry oraz włosów i na ich podstawie wskazuje jeden z typów urody. Istnieją jednak zastrzeżenia co do rzetelności tej metody.

Komentarz

Leave a Comment