Warzywa zasadowe najlepiej oczyszczają Twój organizm – idealne w diecie zasadowej

Warzywa zasadowe najlepiej oczyszczają Twój organizm – idealne w diecie zasadowej

Dieta zasadowa musi zawierać warzywa. Dowiedz się które są najlepsze.

Dzięki temu artykułowi dowiesz się w jaki sposób odżywiać się w swoim codziennym życiu tak, by obudzić w nim zasoby niezbędne do oczyszczenia, odbudowania, detoksykacji oraz lepszego rozwoju Twojego organizmu.

Wybrane przez nas warzywa posiadają udowodniony wpływ na najbardziej oczyszczające organy naszego ciała:

Wątroba – Pierwszą linią obrony organizmu przeciwko toksynom jest wątroba, która działa jak filtr chroniący układ krwionośny przed dostaniem się do niego toksyn zawartych w jedzeniu.

Jelito grube – Istotne jest aby zachować prawidłowe działanie jelita grubego, ponieważ pełni ona bardzo ważną rolę w wypłukiwaniu zanieczyszczeń chemicznych z organizmu zanim nam zaszkodzą.

Nerki – Odpowiadają za filtrację krwi, z której pozbywają się toksyn w postaci moczu.

Aby cieszyć się dobrym zdrowiem należy utrzymywać te trzy organy w dobrej kondycji dostarczając im odpowiednich składników odżywczych. Wymienione poniżej pokarmy są niezbędne do utrzymania ich w doskonałej kondycji!

Awokado

Owoce awokado są świetnym źródłem pierwiastków zasadowych i idealnie oczyszczają organizm. Klasyfikowane są jako owoce, jednak są to jedne z tylko kilku prawdziwie zasadowych owoców.

Awokado zawiera składniki odżywcze takie jak fitosterole, stigmasterole, campesterole i sistosterole, a także jest świetnym źródłem witaminy B6, witaminy C oraz witaminy K. Moc awokado polega także na tym, że dostarcza ono zdrowe tłuszcze, które pomagają przyspieszyć metabolizm pozwalający na utratę wagi, odżywiają skórę oraz pomagają stymulować oczyszczające działanie układu pokarmowego. Awokado także zachęca organizm do eliminacji toksyn z wchłanianiem witamin rozpuszczalnych w tłuszczach, w tym witamin A, D, E i K.awokado

Awokado jest także wspaniałym źródłem świetnych przeciwutleniaczy.  Według Dr Marka Hymana glutation jest „matką wszystkich przeciwutleniaczy, mistrzem detoksykacji i maestro układu odpornościowego”.

Glutation jest najbardziej krytyczną i integralną częścią systemu detoksykacji. Toksyny mogą przylegać do glutationu niczym klej. W ten sposób są transportowane do żółci i stolca i za ich sprawą zostają wydzielone z organizmu.

Składniki odżywcze awokado: glutation, błonnik, przeciwutleniacze, dobre tłuszcze, potas.

Cele oczyszczającego działania awokado: woreczek żółciowy, układ trawienny.

Kapusta

Kapusta jest wspaniałym źródłem witaminy K oraz witaminy C, a także dobrym źródłem błonnika, manganu, kwasu foliowego, witaminy B6 raz potasu.

kapustaDzięki zawartemu błonnikowi, przeciwutleniaczom, zasadowym minerałom oraz wilu dobrym tłuszczów kapusta świetnie oczyszcza układ pokarmowy i działa przeciwzapalnie, co zawsze jest zjawiskiem nadar korzystnym podczas procesu oczyszczania organizmu.

Warto zapamiętać, że kapusta jest świetnym pożywieniem w codziennym odżywianiu w diecie alkalicznej.

Składniki odżywcze kapusty: błonnik, przeciwutleniacze, dobre tłuszcze, mangan, kwas foliotwy, witamina B6 i potas.

Cele oczyszczającego działania kapusty: przewód pokarmowy oraz ogólny układ pokarmowy.

Kapusta włoska

Włoska kapusta jest zielonolistnym warzywem, które naturalnie działa jako przeciwutleniacz, a także ma działanie przeciwzapalne. Spożywanie jej pomaga naturalnie detoksykować organizm oraz utrzymać dobry stan zdrowia.

kapusta wloskaKapusta włoska bogata jest w witaminy, w tym witaminę A, witaminę K oraz witaminę B6. Kapusta włoska pomaga obniżyć cholesterol, a po oczyszczeniu organizmu pomaga się mu odbudować. Zawiera ona także wiele chlorofilu. Należy pamiętać, że jest on istotnym składnikiem diety podczas procesu oczyszczenia krwi.

Składniki odżywcze kapusty włoskiej: chlorofil, przeciwutleniacze, dobre tłuszcze.

Cele oczyszczającego działania kapusty włoskiej: krew, układ trawienny.

Ogórek

Najcenniejsze w ogórku jest to, że daje on podstawę dla właściwie każdej zasadowej zupy, delikatnej i soczystej, dając nie tylko zasadowość i składniki odżywcze, ale także świetny smak.

ogórekWysoka zawartość wody w ogórku jest także powodem, dla którego jest on świetnym pożywieniem. Niemal 95% ogórka to woda, co sprawia jest on bardzo nawilżający, a także dostarcza duże ilości przeciwutleniaczy. Ogórki są kluczowym źródłem konwencjonalnych antyoksydacyjnych składników odżywczych, w tym witaminy C, manganu czy beta-karotenu.

Składniki odżywcze ogórka: zawartość wysoko-zasadowej wody, antyoksydanty, witamina C, mangan.

Cele oczyszczającego działania ogórka: wątroba.

Szpinak

Szpinak jest jednym z najbardziej odżywczych i zasadowych warzyw jakie można zjeść. Korzyści zdrowotne ze spożywania szpinaku są tak ogromne, że nieważne jaki jest twój cel i tak dostaniesz wiele pozytywnych efektów.

szpinakBadania pokazały, że szpinak zawiera wiele różnych związków falwonoidów, które mogą działać przeciwzapalnie i przeciwrakowo. Co więcej, odżywcze karotenoidy znaleziony w szpianku także działają na ciało jako antyoksydant. Szpinak zawiera bogatą ilość witaminy, które przyczyniają się do zmniejszenia wielu problemów zdrowotnych związanych ze stresem oksydacyjnym.

Duża ilość chlorofilu w szpinaku pomaga także oczyścić jelita i krew, co jest zawsze mocno zalecan w przypadku zasadowej diety.

Składniki odżywcze szpinaku: błonnik, chlorofil, antyoksydanty.

Cele oczyszczającego działania szpinaku: krew i jelita.

Brokuły

Wielokrotnie zostało udowodnione pozytywny wpływ brokuł w hamowaniu nowotworów, wspomaganiu układu trawiennego, układu krążenia, procesach detoksykacji w organizmie oraz wspierające skórę, metabolizm, system immunologiczny, jest także środkiem przeciwzapalnym i zapewnia odpowiednią ilość antyoksydantów.

brokółBrokuły zawierają niezwykłą kombinację trzech rzeczy: fitochemikaliów, glukorafaninu oraz glukobrasicyny. Ta unikalna kombinacja składników odżywczych pozwala brokułom mieć poważny wpływ na detoksykację organizmu.

Brokuły spożywane na parze lub surowe to niezwykle zasadowe i pożywne jedzenie. Brokuły zawierają także duże ilości witaminy A, która pomaga utrzymywać dobry wzrok. Zawiera także witaminę K, która pozwala w utrzymaniu metabolizmu oraz witaminę D, odpowiedzialną za równowagę organizmu.

Składniki odżywcze brokuł: krytyczne odtruwanie składników odżywczych, błonnik, antyoksydanty.

Cele oczyszczającego działania brokuł: przeciwzapalne, przeciwrakowe, układ trawienny.

Seler

Seler jest bogatym źródłem składników fenolowych, które mają działanie przeciwzapalne oraz antyoksydacyjne, a dzięki wysokiej zawartości wody i błonnika jest także świetny do oczyszczania organizmu. Jest także cennym źródłem witaminy C oraz potasu, kwasu foliowego, a także witaminy B6 i B1.

selerSeler często jest pomijany pomimo tego, że jest wspaniały warzywem na zakończenie posiłku, a możliwe jest także zjedzenie jego korzeni, łodyg i liści.

To doskonała baza dla wszystkich zasadowych soków, co czyni seler jednym z najczęściej stosowanych składników do oczyszczania organizmu w zasadowy sposób.

Składniki odżywcze selera: błonnik, antyoksydanty, dobre tłuszcze, mangan, kwas foliowy, witamina B6 i potas.

Cele oczyszczającego działania selera: przewód pokarmowy i układ pokarmowy ogólnie.

Imbir

Imbir uwazany jest za wspaniały składnik naszej diety, który działający rozkurczowo dla jelit.

imbirWspółczesne badania naukowe wskazały, że imbir ma liczne właściwości lecznicze, w tym działania antyoksydacyjne, zdolność do hamowanie tworzenia się związków zapalnych oraz bezpośrednie działanie przeciwzapalne.

Imbir dokonuje detoksykacji poprzez zwiększenie przepływu pokarmu przez jelita, dzięki związkom nazywanym gingerols oraz shogaols. Może być wspaniałym dodatkiem do ulubionych warzyw, może być także używany do soków smakowych, zup czy koktajli, a także może być spożywany na surowo, jeśli ktoś lubi ostry smak.

Składniki odżywcze imbiru: jest przeciwzapalny, anty-septyczny, przeciwrakowy

Cele oczyszczającego działania imbiru: jelita i przewód pokarmowy.

Czosnek

Związki siarki w czosnku należą do najrzadszych składników odżywczych.

czosnekCzosnek zawiera duze ilości przeciwutleniaczy oraz posiada włsściwosci przeciwzapalnych. Czosnek jest także wspaniałym źródłem manganu oraz witamin B6 i C.

Składniki odżywcze czosnku: mangan, związki siarki.

Cele oczyszczającego działania czosnku: wątroba, układ odpornościowy.